Hoe zorgt IntercomDirect voor mijn installatie?

Naast het verkopen van intercomsystemen heeft u bij IntercomDirect ook de mogelijkheid om uw intercomsysteem te laten installeren. Omdat wij vaak de vraag krijgen hoe wij ons intercomsystemen installeren, hebben we voor u de stappen van ons manier van werken op een rij gezet.

Stap 1: Opnemen situatie

In overleg met de klant zullen wij op locatie de situatie opnemen. Hierin zullen een aantal belangrijke aspecten worden meegenomen, zoals:

  • Wat is uw Type woning?

    Om het juiste intercomsysteem te kunnen leveren is het belangrijk om te weten om wat voor een type woning het gaat. IntercomDirect verkoopt intercomsystemen voor de volgende typen woningen; Intercomsysteem Woning, 1-4 Appartementen en Appartementencomplexen.

  • Is er al een bestaand intercomsysteem aanwezig?

    Als er een bestaand intercomsysteem aanwezig is dan zal er eerst gekeken worden of deze gemakkelijk verwijderd kan worden en eventuele bekabeling opnieuw gebruikt kan worden. Daarna zullen onze installateurs onderzoeken hoeveel tijd zij nodig verwachten te hebben met de installatie en bepalen welke spullen hiervoor nodig zijn.

  • Uit hoeveel appartementen bestaat uw woning / appartementencomplex?

    Het bepalen van het aantal buiten panelen en binnenmonitoren is afhankelijk van de grootte van uw woning / appartementen. Samen met de klant kijken we naar de beschikbare mogelijkheden, om zo aan de vraag van de klant te kunnen voldoen

  • Zijn er extra buitenpanelen of binnenmonitoren vereist?

    Wanneer er extra buitenpanelen of binnenmonitoren nodig zijn, kijken wij graag met de klant naar de mogelijkheden hierin.

  • Is er een deuropener of een elektronisch slot aanwezig?

    De deuropener of het elektronische slot kunnen eenvoudig worden aangesloten aan het intercomsysteem. Hiermee kunt u gemakkelijk de deur openen. Wilt u liever een ander slot, of gebruik maken van een deuropener kunnen wij u deze altijd aanbieden.

Stap 2: Opstellen offerte

Nadat wij bij u zijn langs geweest en de huidige situatie grondig in kaart hebben gebracht gaan wij voor u een offerte opstellen.
In de offerte nemen wij al uw wensen mee en zorgen wij voor een duidelijk overzicht van de te verwachte kosten.
De offerte plaatsen wij voor u in een opdrachtbevestiging.

In deze opdrachtbevestiging komen de volgende zaken aan bod:
  • Gegevens
  • Aanpak
  • Vergoeding (offerte)
  • Aanvullende informatie
  • Algemene voorwaarden

Ons voorstel is 30 dagen geldig. Daarna doen wij u graag een nieuw voorstel.

Stap 3: Goedkeuring offerte

Nadat de offerte door u is goedgekeurd nemen wij binnen 24 uur contact met u op over de installatie.
We openen ons agenda en plannen samen met u een afspraak in. Naast het plannen van de afspraak vinden wij het belangrijk om meteen ons plan van aanpak met u te bespreken, zodat u meteen weet waar u aan toe bent. Daarbij is er voor u ook genoeg ruimte om vragen te stellen of eventuele opmerkingen te maken over de installatie. Door deze transparante manier van werken, hopen wij ervoor te zorgen dat het voor u en ons meteen duidelijk is en de installatie zo spoedig en soepel mogelijk kan beginnen.

Heeft u in de tussentijd nog vragen, kunt u altijd telefonisch of via de e-mail contact met ons opnemen!
Stap 4:  Communicatie naar bewoners

Voordat we de installatie bij u kunnen gaan uitvoeren vinden wij het belangrijk dat iedereen op de hoogte is. Dit zal in deze stap "Communicatie naar bewoners" gebeuren. De bewoners zullen door ons geïnformeerd worden wanneer wij de installatie bij u gaan uitvoeren. Daarbij zullen wij iedereen informeren over de volgende zaken:

  • Wat gaat er veranderen aan het intercomsysteem?
  • Hoelang gaat de installatie duren?
  • Kunnen wij daarna weer gebruik maken van ons intercomsysteem?
  • Krijgen wij uitleg over de werking van het nieuwe intercomsysteem?
  • Wat doen wij, als er nog vragen zijn?

Wij vinden het belangrijk dat elke bewoner weet wat zij van ons kan verwachten, daarom zullen onze installateurs u stap voor stap meenemen in het proces. Zo kan iedereen na afloop van de installatie op een fijne en eenvoudige manier gebruik maken van het nieuwe intercomsysteem.

Stap 5:  Montage

Het moment is eindelijk daar, de installatie gaat uitgevoerd worden!

Wij beginnen om negen uur (09:00) en zullen met meerdere installateurs aanwezig zijn. Mocht dit anders zijn zullen wij u hierover informeren.
Tijdens het installeren zullen wij u goed op de hoogte houden, heeft u tussentijds toch vragen of opmerkingen? U kunt altijd terecht bij een van onze installateurs. Na het monteren van het intercomsysteem zal het hele intercomsysteem grondig getest worden.

Na het testen zal de werking van het systeem aan de bewoners worden uitgelegd. Omdat wij weten dat deze informatie soms wat veel kan zijn, ontvangt u van ons ook een handleiding waarin alle functionaliteiten van het intercomsysteem eenvoudig beschreven zijn. Zo kunt u wanneer daar behoefte aan is de informatie nogmaals doornemen!
Stap 6:  Service en garantie

Het kan natuurlijk altijd zijn dat u nog vragen heeft nadat het intercomsysteem door ons is geïnstalleerd.
Hiervoor kunt u altijd opnemen met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder.

Nu kan het zijn dat er na de installatie toch iets stuk gaat, wij lossen dit zo spoedig mogelijk voor u op. U heeft bij IntercomDirect 1 jaar garantie op de installatie en 2 jaar op de hardware. Kijk op de pagina Retourneren en garantie voor meer informatie.
Stap 7: Feedback
Bij ons staat de klant altijd op nummer 1. Wij doen er dan ook alles om onze service continue te verbeteren.
Dit kunnen wij niet alleen en daarom vinden wij het heel belangrijk om feedback van u te ontvangen. Na de installatie ontvangt u van ons een korte enquête.

Wij vragen u om deze zo eerlijk mogelijk in te vullen. Met deze informatie willen wij ervoor zorgen dat ons gehele team zich kan blijven door ontwikkelen.