Heb je iets besteld maar ben je toch niet tevreden, of is het product stuk? Dan doen wij er alles aan om je te helpen.
Op deze pagina vind je alle informatie over het retourneren van jouw producten, en wat je moet doen als jouw product stuk gegaan is.
Bedenktermijn en herroepingsrecht
- Voor al je online aankopen geldt een bedenktermijn (herroepingsrecht) van 14 dagen. Dit betekent dat je de bestelde producten kunt retourneren als je niet tevreden bent over het product of als het product niet aan je verwachtingen voldoet. Deze periode gaat in op de dag dat je pakketje door jou, of namens jou in ontvangst wordt genomen. Voor je een product uit de verpakking haalt is het verstandig om eerst de verpakking te controleren. Op veel verpakkingen staat namelijk beschreven wat het product doet en om welke aansluitingen het gaat.
- Aanvullende informatie over het product kun je vinden bij de productomschrijving op intercomdirect.nl. Mocht je toch nog twijfelen of vragen hebben over het product neem dan contact op met onze klantenservice. Tijdens de bedenktermijn van 14 dagen mag je het product openen en gebruiken. Indien het product beschadigd is (of de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij jou in rekening brengen.
Ben je een zakelijke klant en wil je iets retourneren? Kijk dan op deze pagina
Stappenplan retourproces
Als je een product wilt retourneren, vragen wij je vriendelijk het volgende retourproces te volgen:
1. Download eerst het retourformulier door op de knop onderaan het retourproces te klikken. Open het formulier in Adobe Acrobat reader en vul het zo compleet mogelijk in. Doe dit binnen 14 dagen nadat je jouw pakket hebt ontvangen.
2. Mail het formulier naar info@intercomdirect.nl. Hierna zul je een RET-nummer (retournummer) en retourinstructies ontvangen van onze klantenservice. Wij adviseren je om te wachten op dit retournummer voordat je het product terugstuurt. Deze gebruiken wij namelijk om de retour snel en makkelijk af te handelen.
3. De verpakkingen van onze producten zijn belangrijk. Het product moet worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking en zo onbeschadigd mogelijk. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. Indien het product beschadigd is (of de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij jou in rekening brengen. Natuurlijk kun je de verpakking wel openen indien de aard, kenmerken of de werking van de goederen niet vast te stellen zijn aan de hand van de verpakking of de omschrijving op de website. Twijfel je nog? Neem dan contact op met onze klantenservice.
4. Verpak het product goed in een omdoos of bubbelplastic om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.
5. Retourneer jij een deel van je bestelling en kom je daardoor onder een totaalbedrag van 30 euro uit? Dan brengen wij alsnog de verzendkosten in rekening. Deze kosten worden afgetrokken van het door ons terug te storten bedrag.
6. Wanneer je jouw wens tot herroeping eerst aan ons meldt, dienen de producten vervolgens binnen 14 dagen na het toekennen van een RET-nummer retour gestuurd te zijn. Schrijf het RET-nummer duidelijk op de retourzending (omdoos of envelop). Wanneer je zonder voorafgaande mededeling de producten terugstuurt, dient je dit binnen 14 dagen na ontvangst te doen, inclusief een verklaring dat je de overeenkomst wenst te herroepen.
7. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en de kosten hiervan. Wij raden aan om het pakket aangetekend en verzekerd te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kan een eventuele vermissing gemeld worden bij de vervoerder.
8. Naast ons eigen retourformulier kun je ook het EU-retourformulier gebruiken. Gebruik dit standaardformulier als je een artikel wilt retourneren. Deze kun je hier downloaden.
9. Wij betalen het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping aan je terug. Wij mogen hiermee echter wel wachten totdat we de retourzending hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Garantie
Je hebt recht op een goed werkend product. Raakt een product defect binnen de wettelijke garantieperiode? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij lossen het altijd voor je op! Wij volgen hierbij de regels die de wet ons voorschrijft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Alle producten hebben een garantietermijn van minimaal twee jaar. In het geval van garantie mag je het product gratis naar ons retourneren. Mocht het product na inspectie door ons toch niet defect blijken, dan kunnen er onderzoekskosten en verzend-/administratiekosten door ons in rekening gebracht worden.
Klachten en geschillen
Bij IntercomDirect.nl doen wij er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zo zijn dat je een keer niet tevreden bent over onze producten of service. Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice staat je graag te woord en doet er alles aan om eventuele problemen te verhelpen. Je klacht wordt binnen veertien dagen inhoudelijk beantwoord, je ontvangt een ontvangstbevestiging zodra de klacht bij ons binnen is. Ben je niet tevreden met het antwoord? Stuur dan een zo compleet mogelijke omschrijving van je klacht naar info@intercomdirect.nl. Zodra je klacht bij ons binnen is krijg je een ontvangstbevestiging per mail. Wij zullen je klacht nogmaals beoordelen en indien mogelijk je een andere oplossing proberen aan te bieden.
Ben je niet tevreden met de verdere afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen op www.sgc.nl aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.