Op deze pagina vind u de veelgestelde vragen (F.A.Q). Om uw vraag sneller te kunnen vinden, zijn de vragen ingedeeld in een viertal categorieën; algemene vragen, product vragen, installatie vragen en overige vragen. Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met ons klantenservice. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met uw opnemen. 

Algemene vragen

  • Hoe kan ik betalen?
    Je kunt je bestelling betalen via iDEAL, PayPal, Creditcard of vooraf overmaken via je bank. Aan al onze betaalmogelijkheden zijn geen extra kosten verbonden.

    Voor België kan betalen via bankoverschrijving, Bancontact/Mister cash of PayPal.
    Voor Duitsland kan betalen via bankoverschrijving, Sofortbanking of PayPal.

  • Kan ik ook als gast afrekenen?
    Op onze webshop heeft u de mogelijkheid om als gast af te kunnen rekenen. U hoeft hiervoor geen account aan te maken. Alle communicatie met betrekking tot uw bestelling zal via de e-mail verlopen. Als u geen account aanmaakt loopt u echter wel een aantal functionaliteiten mis. Zo kunt u bijvoorbeeld uw bestelgeschiedenis, uw creditnota’s, en uw persoonlijke verlanglijstje niet inzien.

  • Wat zijn de verzendkosten?
    Standaard verzending Nederland (€4,95), België (€8,95) & Duitsland (€8,95). Voor het verzendklaar maken, controleren en het afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage per bestelling. Bij iedere bestelling onder de €100,- wordt een standaard verzendbijdrage van €4,95 doorberekend. Bij iedere bestelling boven de €100,- is de verzending gratis.

  • Wat is de levertijd binnen Nederland?
    Wij verzenden pakketten op maandag t/m vrijdag. PostNL biedt de pakketten een dag later aan (binnen NL). Bij ieder product geven we een verwachte levertijd aan. Op voorraad betekent dat we meteen kunnen leveren. Een levertijd van 1 tot 3 week betekent dat we het product moeten bestellen bij onze leveranciers. Als de levering van een bestelling langer gaat duren zullen we je dit laten weten. Je kan dan eventueel de bestelling kosteloos annuleren. Wil je van tevoren precies weten wat de levertijd is, neem dan contact met ons op.

  • Wat is de levertijd buiten Nederland?
    Alle bestellingen worden verzonden via PostNL. Download onderstaande PDF om de levertijd per land te bekijken. 

    Post-NL levertijd per land.

  • Hoe kan ik iets retourneren?
    Om uw product te retourneren verwijzen wij u naar onze Retourneren & garantie pagina. Bent u een zakelijke klant? Klik dan op deze link.

  • Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?
    Uw product beschadigd? Dat is erg vervelend. Neem contact op met onze klantenservice. Zij lossen het samen met u op.

  • Wat is mijn garantietermijn?
    Je hebt recht op een goed werkend product. Raakt een product defect binnen de wettelijke garantieperiode? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij lossen het altijd voor je op! Wij volgen hierbij de regels die de wet ons voorschrijft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Alle producten hebben een garantietermijn van minimaal twee jaar. In het geval van garantie mag je het product gratis naar ons retourneren. Mocht het product na inspectie door ons toch niet defect blijken, dan kunnen er onderzoekskosten en verzend-/administratiekosten door ons in rekening gebracht worden.


Mijn account

  • Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
    Log in op uw account. Klik in de header op “Mijn account” en klik vervolgens op “Mijn persoonlijke informatie” of “Mijn adres” om uw gegevens te kunnen aanpassen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
    Klik in de header op “Inloggen”. Klik vervolgens op “Uw wachtwoord vergeten?” en vul uw email in. Druk vervolgens op “Stuur resetlink” en u ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om uw wachtwoord opnieuw in te kunnen stellen.

  • Wat is de status van mijn bestelling?
    Log in op uw account. Klik in de header op “Mijn account” en klik vervolgens op “Mijn bestellingen”. Hier kunt u de status van uw bestelling inzien.

  • Moet ik eerst inloggen, om mijn bestelling te kunnen afronden?
    Om uw bestelling te kunnen afronden, is het niet noodzakelijk om te zijn ingelogd. Wij raden wel aan om in te loggen op uw persoonlijke account, omdat u via deze manier gemakkelijk de status van uw bestelling kunt volgen. Tijdens het betaalproces heeft u ook de mogelijk om aan te melden op uw account, hierbij zal uw winkelwagen automatisch worden meegenomen.


Product vragen

  • Waar kan ik de handleiding van mijn product vinden?
    Op de productpagina van onze producten, kunt u de handleiding van het product vinden. Staat uw handleiding niet op deze pagina? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder.

  • Hoe weet ik of mijn buitenpaneel samenwerkt met mijn binnenmonitor en visa versa?
    Al onze buitenpanelen en binnen monitoren zijn met compatibel met elkaar, mits zij dezelfde aansturing hebben. Koopt u een IP buitenpaneel werkt deze alleen met een IP binnen monitor. Dit geldt ook voor alle 2-draads en 4-draads intercomsystemen die via onze webshop worden aangeboden.

  • Waar moet ik rekening mee houden met een IP intercomsysteem?
    Als u een IP intercomsysteem bij ons koopt, kunt u gebruik maken van de nieuwste functionaliteiten. Zo kunt u uw intercomsysteem gemakkelijk via uw telefoon bedienen en kunt u via uw telefoon zien wie er bij u voor de deur staat.

    De buitenpanelen en binnen monitoren worden bij een IP intercomsystemen gekoppeld via een POE switch. Deze POE switch zorgt voor een internet connectie en voorziet de apparatuur tegelijkertijd van stroom. Vergeet uw POE switch daarom niet mee te bestellen. Zonder deze POE switch zal uw intercomsysteem namelijk niet werken.

  • Kan ik meerdere buitenpanelen toevoegen aan mijn intercomsysteem?
    Bij al ons intercomsystemen kunt u maximaal twee (2) buitenpanelen toevoegen. Deze buitenpanelen kunnen op verschillende locaties worden geplaatst, zolang deze kunnen worden voorzien van de bekabeling die hoort bij uw type intercomsysteem.

  • Kan ik meerdere binnenmonitoren toevoegen aan mijn intercomsysteem?
    Op onze 2-draads en 4-draads monitoren kunt u momenteel maximaal vier (4) binnen monitoren aansluiten. Op onze IP intercomsystemen kunt u maximaal tot 1000 monitoren aansluiten. Momenteel zijn wij bezig met de ontwikkeling om ook onze 2-draads en 4-draads intercomsystemen met meerdere monitors te kunnen uitrusten.


Installatie vragen

  • Kan ik mijn intercomsysteem ook laten installeren?
    Absoluut!. Naast het verkopen van Intercomsystemen, installeert het team van IntercomDirect dagelijks intercomsystemen. Vraag via “Offerte aanvragen” uw offerte aan. Binnen 24 uur neemt een van onze collega’s contact met u op, om de mogelijkheden met u te bespreken.

  • Mijn intercomsysteem werkt niet meer, wat kan ik doen?
    Neem contact op met onze klantenservice en wij helpen u direct verder. Door onze technische kennis kunnen wij gericht het probleem voor u in kaart brengen en daarbij de benodigde acties uitvoeren. Dit doen wij altijd in overleg, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan. Daarmee zorgen wij ervoor dat uw intercomsysteem binnen no-time weer volledig functioneert.

  • Repareert IntercomDirect ook intercomsystemen?
    Naast het verkopen, installeren en vervangen van intercomsystemen, helpen wij ook bij de reparatie van intercomsystemen. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

  • Verkoopt IntercomDirect ook andere typen intercomsystemen?
    Jazeker!. Naast onze eigen intercomsystemen bieden wij ook de systemen van Comelit aan. Deze systemen worden alleen met installatie aangeboden. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden hierin? neem dan gerust contact op met onze klantenservice.


Overige vragen

  • Verkoopt IntercomDirect ook andere producten dan intercomsystemen?
    Jazeker! Naast Intercomsystemen verkopen wij ook beveiligingssystemen. Deze systemen kunnen ook worden aangeboden met installatie. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.